sobota, 3 listopada 2012

Zalety i wady


Zalety:


  • bardziej szczegółowe opisy towarów,
  • anonimowość
  • skrócenie czasu dostępu do rynku towarów i usług,
  • możliwości multimedialne, jakie daje sieć, pozwalają tej   formie sprzedaży konkurować ze wszystkimi tradycyjnymi formami handlu,
  • prezentacja oferty 24 godziny na dobę, 365 dni w roku
  • szybki i łatwy dostęp do informacji o produktach
  • oszczędność czasu (zakupy zajmują zaledwie kilka minut)
  • wygodę (towar dostarcza listonosz lub kurier)
  • dostęp do tanich towarów
  • szeroki wybór produktów
  • prawo do zwrotu towaru


Wady:


  • zapewnienie bezpieczeństwa płatności przez sieć,
  • niepewność, co do rzetelności sprzedawcy,
  • brak możliwości wypróbowania, czy oględzin zakupywanego towaru,
  • odczuwalny brak fizycznie istniejącego sprzedawcy, z którym można skonsultować pewne pilne kwestie.

18 komentarzy:

  1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  2. Obecnie co raz częściej kupuję różne rzeczy w sklepach internetowych. Najczęściej dokonuję transakcji przy pomocy wygodnych płatności mobilnych np. https://www.przelewy24.pl/rozwiazania-platnicze/mpos24. Dzięki nim jestem w stanie sprawnie zapłacić za zakupy gdziekolwiek się znajduję. Aby je obsługiwać wystarczy, że pobiorę i zainstaluję odpowiednią aplikację na swoim telefonie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Samo to, że powstały sklepy internetowe oznacza bardzo dużą przystępność towarów bez ruszania się z domu. Moim zdaniem bardzo fajne rozwiązanie wprowadził Cinkciarz.pl gdzie można wstawić do sklepu internetowego płatność online i przyjmować wpłaty w różnych walutach.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja za dużą zaletę e zakupów uważam ich wygodę. Kupując w sklepach online zawsze wybieram jakiegoś kuriera np. https://www.sendit.pl/cennik/cenniki-krajowe/dpd, który jest bardzo dogodną metodą wysyłki zamówionych towarów. Przesyłki kurierskie są bezpieczne oraz tanie. Paczka dociera do mnie też szybko w przeciągu 1-2 dni roboczych.

    OdpowiedzUsuń
  5. Zastanawiam się czy robiąc generalnie zakupy korzystacie z różnych programów lojalnościowych. Czytając bloga w tym temacie https://zencard.pl/blog/programy-lojalnosciowe-jak-sie-w-nich-polapac-i-ktory-wybrac dowiedziałam się kilku ciekawych rzeczy. Ważne jest, jak taki program jest zbudowany i jakie może nam jako klientom dać korzyści.

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja widzę w wadach tylko to, że nie można zobaczyć produktu na żywo i to, że czasem trzeba trochę poczekać na przesyłkę. Reszta to dla mnie same plusy. Ogromny plusem są też takie systemy płatności, jakhttps://bluemedia.pl/oferta/platnosci/platnosci-online Dzięki nim można za zakupy w sieci płacić szybciej i przede wszystkim wygodniej.

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja powiem szczerze, że głównie widzę w płatnościach same plusy, tylko mam kłopot z tym, jakie płatności ustawić w swoim sklepie. Sprawdzam stronę https://www.przelewy24.pl/blog/jak-usprawnic-platnosci-online-w-sklepie-internetowym i porównuję z innymi ofertami i wydaje mi się ona najbardziej skuteczna.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeżeli chodzi o sprawdzone rozwiązania dla sklepów internetowych, to mogę tu wymienić system Sendit. Sendit pozwala na zintegrowanie sklepu z ofertą wielu przewoźników, dzięki czemu klienci mogą dopasować sobie najbardziej korzystną metodę dostawy. Oprócz tego obsługujący sklep może na bieżąco kontrolować całą wysyłkę oraz śledzić nadane paczki na stronie https://www.sendit.pl/sledzenie-przesylek/. Integracja z Sendit jest bardzo korzystna i dzięki niej możemy zaoszczędzić na kosztach przesyłek.

      Usuń
    2. Prowadzę duży sklep internetowy i do jego obsługi używam specjalnego oprogramowania dedykowanego branży ecommerce Connecto https://www.connecto.pl/. System E sklep jest idealnym rozwiązaniem wspierającym sprzedaż online. Dzięki temu, że wszystko umieszczone jest na serwerze, mogę bez kłopotu obsługiwać sklep wszędzie gdzie się znajduję za pośrednictwem każdego urządzenia podłączonego do internetu.

      Usuń
    3. I dobrze robisz! Każda firma która myśli o rozwoju inwestuje w rozwiązania informatyczne. Tutaj https://craftware.pl/case-studies/ czytałam o tych wielkich korporacjach, ale przecież średnie czy mniejsze firmy też mogą dzięki rozwiązaniom IT usprawnić działanie firmy i liczyć na większe zyski

      Usuń
  8. Ja niestety jeszcze nie miałam okazji mieć własnego sklepu internetowego, ale z miłą chęcią korzystam z takich miejsc. Jeżeli nawet potrzebuję pieniędzy to poprzez https://kokos.pl/ mam możliwość uzyskania bardzo fajną pożyczkę gotówkową.

    OdpowiedzUsuń
  9. Pewnie, że są plusy i minusy ale tych pozytywnych aspektów jest według mnie więcej. A jak raz drugi w takim sklepie zrobimy zakupy, to też już wiemy czy to sklep godny polecenia. Tak jak ja potrzebuję przenośny głośnik, to też znajomy polecił mi https://www.oleole.pl/glosniki-przenosne,_Tracer.bhtml . On ten sklep już ma sprawdzony, ceny mają dobre i obsługę również.

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo fajnie napisane. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  11. Jak dla mnie to praktycznie same zalety są zakupów internetowych, w ten sposób można praktycznie wszystko kupić taniej i bez wychodzenia z domu. Ostatnio upolowałam fajną promocję na kapcie domowe https://butymodne.pl/kapcie-domowe-damskie-c10783.html i aż szkoda było z niej nie skorzystać. Uwielbiam przeceny w sklepach internetowych :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Moim zdaniem bardzo fajnie opisany problem. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  13. Świetna sprawa. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  14. W przypadku nadawania paczek nawet jeśli są one zwrotne np. do sklepów internetowych to pamiętajcie o ich odpowiednim zabezpieczeniu. Można sobie z TCM Service zamówić dobrej jakości taśmy klejące, które doskonale nadają się do tego zadania

    OdpowiedzUsuń